ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ
ІДЕАЛЬНОГО ПЕРШОКЛАСНИКА
Кожен учитель мріє мати ідеального учня, із яким легко було б працювати. Які характеристики має психологічний портрет ідеального першокласника ?
1. Педагогічна готовність:
- навички читання;
- навички лічби;
- навички письма;
- навички малювання:
- звукова культура мовлення (чисте мовлення);
- уміння розгорнуто відповідати на запитання;
- великий словниковий запас;
- загальна обізнаність.
2.Інтелектуальна готовність:
- диференційованість сприймання (спостереження);
- розвинена уява;
- уміння орієнтуватись у просторі й часі;
- розвинуте наочно-образне мислення (уміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, уміння порівнювати їх, бачити їх подібність та відмінність);
- розвинута дрібна моторика (володіння олівцем, ножицями, навички малювання);
- добра пам'ять;
- розвинена регулююча функція мови, уміння виконувати словесні інструкції;
- інтелектуальна активність (уміння перетворити навчальне завдання на самостійну мету діяльності);
- передумови абстрактно-логічного мислення (здатність розуміти символи, формулювати запитання, самостійно розмірковувати, знаходити причини явищ, робити прості висновки);
3. Мотиваційна готовність:
- вираження пізнавальних інтересів;
- намаганнязасвоїти роль школяра (бажанняходитидошколи),приймати систему вимог, які ставить школа і вчитель.
4.Емоційно-вольова готовність:
- уміння керувати своєю поведінкою;
- збереження працездатності протягом навчального дня;
- емоційна стійкість (регуляція емоцій);
- довільна регуляція уваги (її концентрація, стійкість, переключення);
- уміння стримувати свої імпульси (наприклад, не перебивати інших під час розмови);
- уміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля.
5.Комунікативна готовність:
- бажання спілкуватися з дорослими та дітьми;
- уміння встановлювати контакти з учителем;
- збереження відчуття дистанції;
- здатність до особистісного контакту з дорослими (на противагу ситуативному);
- уміння встановлювати контакт з однолітками;
- уміння входити в дитячий колектив і знаходити своє місце в ньому,
- уміння виконувати роботу разом;
- уміння підтримувати рівноправні стосунки з однолітками.
Кiлькiсть переглядiв: 357