ЗІ СТАТТІ:
" ...школи, які не мають обов’язкової форми, стають подіумом для модниць із середніх та старших класів, де учні можуть продемонструвати все що завгодно - від широких джинсів з ременем на стегнах до прикрашених стразами босоніжок... Учні експериментують із зачісками, довжиною спідниць та шириною штанів, поділяють однокласників на "лохів", "крутих" та "мажорів" саме за принципом "хто як одягається", страждають від того, що хтось одягне краще, і просто "вистрибують із штанів" у своєму бажанні виглядати так, як виглядають їхні дорослі кумири - зірки кіно та шоу-бізнесу.
Поступове реформування шкільної системи, розпочате в Україні, рано чи пізно мусить прийти до введення обов'язкової шкільної форми. Звичайно, це не буде "совковим" жахом. Світова практика доводить, що найкращим засобом вирішення проблеми є вибір кожною школою своєї власної форми, що якимось чином відрізняється від форми інших шкіл.
...якщо увімкнути не лише здоровий глузд, але й фантазію, турботу про дітей і їх виховання, можна виробити нормальний компроміс (між прихильниками форми та їх опонентами), що влаштував би не тільки обидві сторони, але й врахував думку тих, кому безпосередньо доведеться цю форму носити, - школярів.
Так, не можна перетворювати школу на модний салон, не можна виховувати у дітей з бідних сімей комплексу неповноцінності, але ідея уніфікації та скасування соціальної нерівності шляхом надягання на всіх школярів піджачків однакового кольору, на мій погляд, також безглузда. По-перше, ніякої рівності все одно не вийде - хтось купує піджачок з чистого кашеміру, а хтось із дешевого поліестеру. По-друге, крім піджачків все одно залишається велика кількість речей, які можуть викликати заздрість однокласників. Мобільні телефони, сережки, годинник, аксесуари, взуття, врешті-решт.
Вихід, на мій погляд, тільки один - зробити форму сучасною і привабливою для дітей.
І коли такий собі Іванко із середньостатистичного 7-Б середньостатистичної школи № 34, подивившись на форму Василька зі школи № 16, з гордістю скаже: "А наша краще", ось тоді можна буде повернутись до розмови про корпоративну етику та виховання художнього смаку серед дітей шкільного віку."
Тараненко Ю. Шкільна форма: бути чи не бути?// Пані вчителька. - 2007. - №8. - С.18-22
.
Шкільна форма – стильно і модно!
З моменту написання цієї статті пройшло шість років.
Мода на шкільну форму повернулась.
Нині шкільна форма може бути досить різноманітною та модною.
На сьогодні існує багато моделей різних спідничок, блузок, сарафанів, жакетів, суконь для дівчат і різних піджаків, брюк, жилеток та сорочок для хлопців, які підкреслять особливість кожного школяра, а не навпаки.
Форма в сучасному світі дуже демократична, можна вибирати будь-який фасон. А яке розмаїття кольорів!!! Шкільна форма – це не просто уніфікований одяг, а можливість показати свою індивідуальність, виробляючи звичку до ділового стилю одягу.
Для дівчат шкільна форма в ХХІ столітті - просто знахідка модниці. Дівчата хочуть виділятися та бути красивими. Чергуючи та змінюючи сарафани, спіднички, брюки, блузки, жилети, додаючи аксесуари, можна завжди бути модною, елегантною та стильною. Саме у шкільному віці закладаються основи естетичного смаку, тому шкільна форма просто необхідна.

КОМЕНТАР ПСИХОЛОГА:
"Єдина шкільна форма, яка існувала в Радянському Союзі, несла на собі чимале ідеологічне навантаження. Вона символізувала причетність до великої єдності людей, до колективу. Ностальгія за подібним відчуттям спонукає нинішніх випускниць шукати та одягати шкільну форму радянських часів на останній дзвоник. І якби сьогодні в Україні ввели єдину шкільну форму, це було б непогано. Це б допомогло формуванню почуття колективізму, якого сьогоднішнім дітям не вистачає. Наразі стане чи ні клас колективом, залежить лише від учителя. Та не кожному викладачеві під силу об’єднати дітей.
А щодо індивідуальності дитини, то одяг тут має другорядне значення. І чому власне дитяча індивідуальність має проявлятися саме в одязі? Є чимало інших способів самовираження в навчанні, в хобі, та в чому завгодно. І те, якою виросте дитина, залежить не від того, у що її одягають. Головне - як її виховують батьки.
Купуючи шкільну форму, обов’язково запитайте у дитини її думку і купуйте ту форму, яка дитині подобається. Сьогодні головний принцип шкільної форми: це має бути діловий одяг."
Вікторія ГОРЯЙНОВА, практикуючий дитячий психолог (Саріогло І. Реформа форми// Пані вчителька. - 2007. - № 8. - С. 13-17)
.
ДУМКА ВІДОМОГО МОДЕЛЬЄРА:
" Діти з дитинства мають усвідомлювати, що костюм - це дещо більше, ніж просто одяг. Це спосіб комунікації. Від того, як ти виглядаєш, залежить і те, як з тобою спілкуватимуться інші. Розхлябаність ніколи не дозволить створити смак та сформувати відчуття стилю (джинси та кросівки зі школою не сумісні)."
Вячеслав ЗАЙЦЕВ, модельєр (Тараненко Ю. Шкільна форма: бути чи не бути?// Пані вчителька. - 2007. - №8. - С 21)
.
ДУМКА ВЧИТЕЛЯ:
"Шкільна форма - це діловий стиль одягу . Вона нагадує дитині: ти прийшов до школи працювати. І дійсно, діти, які ходять в шкільній формі, більш налаштовані на навчання. Єдине, про що не можна забувати: форма має бути функціональною і зручною. Адже на тривалий час вона стає головним одягом для дитини."
Світлана ЛЕОНОВА, вчителька початкових класів (Саріогло І. Реформа форми// Пані вчителька. - 2007. - №8. - С.16)
.
ДУМКА ЖИТЕЛІВ ВОЛИНІ:
.
ДУМКА УЧНІВ:
Обговорення теми на сайтах:
.
То що ж врешті пропонують нині українські та зарубіжні виробники шкільної форми для майбутніх першокласників та школярів???
(стаття в газеті "Урядовий кур'єр" від 13.03.2013 р. - можна прочитати також у шкільній бібліотеці)

Велику колекцію шкільної форми можна побачити тут:
На сьогодні шкільну форму носять в більшості шкіл Японії, Великої Британії, Нової Зеландії, Куби, Австралії, Польщі та ще цілого ряду країн. У Великобританії, якщо учень відмовляється носити форму, його можуть відрахувати зі школи. В Сполучених Штатах Америки та Канаді форма існує лише в приватних школах. Ведуться дискусії щодо запровадження шкільної форми в Німеччині та Франції. Сьогодні в більшості французьких шкіл діють спеціальні дрес-коди. Це правила, яким має відповідати одяг учнів. У них зазначено, наскільки короткими можуть бути спідниці. Або яку частину тіла можна оголювати. Найчастіше вони забороняють носити одяг із дірками та прикраси, які свідчать про належність до певної неформальної групи.
Більш детально про те, яку шкільну форму носять школярі різних країн світу, ви зможете дізнаться на сайті : http://worldschooluniform.ru/
.
.
.
Кiлькiсть переглядiв: 3435